niedziela, 16 marca 2014

Przepis na babeczki jogurtowe

Cześć! Zrobiłam dzisiaj z mamą babeczki i pomyślałam, że się z wami tym podzielę.
Oto przepis na "najlepsze babeczki świata":

Składniki:
- 1 szklanka jogurtu naturalnego                                                              
- 1 szklanka cukru                                                                                                    
- 2,5 szklanki mąki tortowej                                                                                                                
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia (lub sody)
- 3 jajka
- 0,5 szklanki oleju lub roztopionej margaryny
- *1 mały cukier wanilinowy (nie koniecznie)











Sposób przygotowania:
Najpierw oddzielić białka od żółtek.
Następnie białka ubić na sztywną pianę z 0,5 szklanki cukru i szczyptą soli.
 Żółtka natomiast, resztę cukru i cukier wanilinowy ubić aż do białości za pomocą miksera w osobnej misce. Dodać do tego jogurt, miksować, a następnie margarynę lub olej i dalej miksować.
Do otrzymanej masy dodać pianę z białka i wymieszać delikatnie drewnianą łyżką.
 Później dodawać porcjami mąkę połączoną z proszkiem do pieczenia. Delikatnie wymieszać.
Powinno wyjść coś takiego:
 
Nie przejmujcie się tylko moją ilością, bo ja robiłam podwójną porcję...

Do foremek nałożyć gotową masę.
Po upieczeniu można dodatkowo posypać cukrem pudrem.

Temperatura - 180*C
Czas - 30 min 
 
Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz